2011-07-19
10:00:48

Chapter 6: JLS & Fighting, again.

"Jag vet inte, han ville väl inte störa eller något", sa jag och Josh nickade, "Okej", sa han.

Liams perspektiv:
Idag var dagen då vi skulle åka hem, jag hade fortfarande inte snackat något med Adriana. Jag saknade henne. Mycket. Grymt mycket. Alldeles för mycket. Känner att jag skulle kunna göra vad som helst för att träffa henne igen. Bara i någon sekund. Jag kollade runt lite, såg att killarna sov fortfarande. Niall hade hittat tjej också, det var lite kul. Undrar om killarna börjat misstänka något? Nej.

Let's just get back together, we should've never broke up, they're telling me that my heart wont beat again.

Jag hörde Nialls telefon ringa, och jag hoppade till den för att inte låta den vecka killarna. Jag såg namnet Kaitlyn på displayen och svarade lite försiktigt.

"Ehm.. Nialls telefon, Liam?", svarade jag och hörde henne skratta till lite, "Hej, Liam.. Eh.. Är Niall där? Eller han kanske sover fortfarande?", sa hon och jag skrattade lågt, "jo, han och dem andra sover i en hög men jag kan väcka honom åt dig om du vill?", frågade jag. Jag hörde hur det brusade till i telefonen medans hon nickade, "ja tack", sa hon.

Jag kollade på killarna, la ifrån mig mobilen på sängbordet, och skrek sedan, "NIALL VAKNA! KAITLYN I TELEFON!" Niall flög upp ur sängen, och kollade argt på mig. "Är du helt dum i huvudet? Håll käften om henne!" skrekviskade han och tog sedan telefonen. 


Kaitlyn


Nialls perspektiv

"Hej!", svarade jag när jag gått ut ur rummet, "hej, eh.. förlåt om jag väckte dig", sa hon och skrattade lite. "Nej det är okej. Klockan är ju 10 så det var en bra tid", svarade jag och log. "Okej så.. Det är sista dagen du kommer kunna umgås va?" frågade hon. Jag mm:ade som ett var och bet mig i läppen. "Tänkte om vi kunde träffas?" frågade hon sedan. "Nu? Eh visst. Måste bara duscha och sådant innan", svarade jag. "Okej, så.. om en halvtimme?" sa hon och jag hörde ett leende när hon sa det. "visst, glassbaren?" log jag. "Glassbaren", upprepade hon lite tystare och la sedan på.

Jag flög in till badrummet och duschade snabbt. Shampoo. Ur med det. Klar! Jag torkade snabbt håret med en handduk, drog på mig kläderna och kollade mig i spegeln. Det var något som fattades. Jag granskade mig själv och kom sedan på. Håret. Jag drog fram gelén ur skåpe och fixade det lite snabbt också. Det såg bra ut, faktiskt. 

Jag gick ut ur badrummet lite tyst för att inte väcka dem andra. Jag la min blackberry i fickan och gick sedan ut ur hotellet. Det första jag såg var fans. Fans fans och fans. Jag tog lite bilder med dem och sedan sprang jag till en glassbar där jag och Kaitlyn skulle träffas. 

Jag hade ett par glasögon på mig så ingen skulle känna igen mig. Jag såg Kaitlyn komma, och såg henne kolla på mig. Men hon bara kollade bort och smsade istället. Jag skrattade lågt för mig själv. Dem kanske funkade bättre än vad jag trodde.

Jag sprang dit och tog händerna över hennes ögon.

"Guess who?" sa jag och flinade. "Hm.." sa hon, "Tomten eller något? hörde att han skulle komma till stan" jag skrattade lite, tog bort händerna och kysser henne snabbt på kinden bakifrån. Hon vände sig om och log mot mig, "Hej!"
Vi gav varandra en kram, och sedan gick vi in till glass baren tillsammans,vi beställde varsin glass, och sedan satte vi oss ner vid ett bord.
"Så... När åker ni?"sa hon och åt av sin glass.
Jag såg på klockan, den var halv elva, "Vi åker halv två typ", sa jag och hon nickade.
"Okej..." mumlade hon, "När kommer du nästa gång..?" sa hon lite tyst.
Jag såg på henne och hon såg ner i bordet ledsamt, jag fick skuldkänslor, , " jag vet inte..." sa jag.
"Niall! Är du med en tjej igen?" hörde jag Zayns röst säga från ingången, både jag och Kaitlyn tittade upp och såg på killarna som stod vid dörr öppningen.
"Nejmen, är det inte samma tjej som sist?" sa Louis med ett flörtigt leende och satte sig ner bredvid henne och la armen på soff stödet bakom henne.
Zayn, Harry och Liam kom och satte sig också ner vid oss.
"Hej, jag är Louis", log han mot henne.
"Jag är Kaitlyn", log hon, "trevligt att träffa dig."
Louis log, "Detta är Harry, Zayn och Liam", sa han och presenterade dom.
Jag bara satt och såg ner i bordet.
"vem är detta då Niall?" sa Zayn med ett lekfullt leende och nickade mot Kaitlyn.
Jag bara skakade på huvudet, "Inte det du tror... Hon är ett fan..." sa jag försiktigt och Kaitlyn suckade.
"Du har ju träffat henne ett par gånger?" sa Harry med en förvånad blick.
"Ja... men hon har hittat mig ett par gånger..." sa jag och Kaitlyn borde in sin blick i mig.
"Ahh... okej, men vi drar killar..." sa Liam och reste sig upp, "Niall, du kan komma sedan om du vill..." sa han och jag nickade.

Dem började gå ifrån och Kaitlyn kollade argt på mig.

"När ska lögnen sluta?" sa hon och ställde sig upp, "Men Kaitlyn du förstår inte! Jag KAN inte vara något mer med dig!"
"Inte mer än ett fan? Jag trodde fan jag var någonting för dig. En vänn. Men det är jag tydligen inte. Hejdå", sa hon och sprang iväg.
Postat av: Anonym

http://bieb.blogg.se/2011/july/lasvard.html



förlåt tusen gånger, glömde helt!

2011-07-19 | 13:41:39
URL: http://bieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: