2011-07-13
15:45:40

Chapter 2: Just a fan girl

"Men du, stanna", sa jag och log mot henne. Hon gav mig ett leende, och sedan spenderade vi resten av dagen tillsammans.

Nialls perspektiv:

Jag vaknade upp extra tidigt för att hinna med att träffa Kaitlyn igen. Vi bestämde att vi skulle träffas vid 8 vid cafét. Killarna sov fortfarande och jag klädde på mig snabbt och lämmnade hotellet bakom mig utan att väcka någon.

När jag kom till cafét var redan Kaitlyn där. Hon var vacker som innan, fast med en fiskbensfläta på sidan. Hon kollade runt lite, och när hennes ögon mötte mina så tog hon ur hörlurarna från öronen och gick till mig.

"Hej, Niall!", sa hon. Jag log och kramade om henne hårt. Hon kramade förvånat tillbaka.
"Hej, sötnos", sa jag och kollade sedan på henne. Hon blev lite röd om kinderna och log. "Vad vill du göra?"
"Jag vet inte, vi kan väl bara gå typ?", sa hon och log lite igen.
Hon började gå och jag gick snabbt efter henne.
"Vad tycker du om Götebog då?" sa hon och log, "bättre eller sämmre än Stockholm?" sa hon med ett skratt.
"Jag vet inte, det känns samma, Sverige är sig likt överallt", log jag och hon rynkade på pannan.
"Tycker inte jag", log hon.
"Klart du inte gör", skrattade jag, "Du är ju härifrån", log jag sedan.
Hon nickade, "Precis..." sa hon.
Vi gick bort till en hamn och satte oss vid en fontän, "Berätta om när vi träffades första gången", log jag fösiktigt.
"Vad ska jag säga?" sa hon, "Jag åkte upp till Stockholm för att träffa er", sa hon med ett leende, "Jag fick bild och autograf av er alla", sa hon.
Jag log, "Jasså... Och vem av oss är bäst då?" sa jag utmanande och hon rodnade.
"Harry", log hon och mitt leende försvan.
Jag drog mig undan lite, "Jaha..." mumlade jag.
"Ja, så är det", sa hon och vi blev tysta.
Jag som trodde att hon gillade mig, men hon gillade tydligen Harry, hon kanske till och med bara umgicks med mig för att komma nämare Harry? Fasen alltså.

Vi var tysta ett tag, och då började hon skratta lite. 

"Du vet, jag är inte seriös", sa hon och kollade på mig. 
"....Jaha", sa jag och rodnad. Tro mig, när jag väl rodnar, rodnar jag mycket. Så det syns. 
"Aaaww Naill vad söt du är!" sa hon och skrattade, och sedan kramade hon om mig. 



Liams perspektiv:
Precis som igår, vaknade jag av att killarna skek, jag fattade inte hur dom orkade.
Jag slängde en blick på väckar klockan, den var 09:56, jag suckade och drog täcket över huvudet, och andades ut högt och jag hörde ytter dören öppnas.
Jag log och kom att tänka på Adriana, jag la mig på rygg och försökte vara så tyst som möjligt, jag lyssnade på stegen och sedan hörde jag hur Adriana flyttade nattbords lampan och jag tog ett djupt andetag, sedan drog jag av mig täcket och skrek, "BUUUH!" men blev snabbt tyst när jag såg att det var en tant.
Tanten såg förskräckt på mig och skakade på huvudet, och sa något på svenska jag inte kunde förstå.
"Jag kan inte svenska..." mumlade jag på engelska och hon bara viftade med händerna och skrattade, "Du skrämde mig unge man", log hon och jag rodnade.
Det var ju Adriana som skulle komma, var är hon någonstans då?
Jag drog av mig täcket och drog snabbt på mig en tshirt och ett pa mjukis byxor, sedan så gick jag ut till killarna och såg att Adriana damsugade, jag log lite för mig själv och gick fram till henne.
Hennes blick for upp och hon log när hon såg att det var jag, "Hej", log hon, "Ingel berättade för mig om ditt skrämmande", skrattade hon och jag rodnade.
"Det var bara pinsamt, jag trodde det va du först.." mumlade jag blygt och hon skrattade.
"Det var gulligt", sa hon och fortsatte damsuga.

"Ska jag hjälpa dig med något?" frågade jag och hon skakade på huvudet, "Nejdå..." sa hon.
Jag ryckte på axlarna, "säg till när du behöver hjälp", sa jag och satte mig vid killarna i soffan.
Zayn putte till mig, "Vem är tjejen?" log han och jag bara skakade på  huvudet.
"eh... det är ingen..." sa jag och tog kontrollen från honom.
Han sa inget mer utan tog upp sin mobil istället och smsade antagligen med Esmeralda.

Vi satt inne fram till att Adriana blev klar, sedan frågade jag henne om hon visste ett ställe man kunde gå och se, men hon sa att hon var tvungen att gå hem.
Men efter ett tags tjat från mig gav hon sig, och vi gav oss ut allihoppa, jag, Harry, Zayn, Louis och Adriana.
"Någon som hört något från Niall?" sa Harry när vi satte oss vid ett café vid en hamn.
"Nej.." sa alla och jag såg på Adriana, hon satt tyst bredvid mig, medans Louis och Zayn skrattade högt åt varandras skämt.

Efter ett tag såg vi Niall och någon tjej gå förbi. Vi ropade hit honom och dem kom dit på direkten.

"Niall, vem är detta?" frågade Harry och blinkade med ena ögat. Niall kollade på tjejen och sedan på Harry igen. 
"Det är bara ett fan", svarade Niall och jag såg helt plötsligt hur tjejen blev sårad. 
"Juste, bara ett fan. Jag ska gå och fangirl:a lite", sa hon, log snett och gick. Niall suckade och kollade på oss andra.
"Vad gör ni här?" frågade han och tog händerna i fickorna.
"ingenting typ, bara chillar.." sa Louis, och började skoja runt med Zayn igen, och Niall började ge med sig och skratta åt Louis med.
Postat av: jovana

skiiit bra!

2011-07-13 | 20:12:01
URL: http://jovanapavlov.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: